Tarikh / Hari | Isnin (15.8.2011) |
Masa | 3.00 – 3.50 ptg |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk | Kenegaraan - Ulangkaji |
Sub Tajuk | Bab 12 & 13 Dasar Luar, Kerjasama Serantau & Antarabangsa |
Objektif | i. Pelajar dapat menjawab betul sekurang-kurangnya 60 % daripada 30 soalan yang diberi. |
Aktiviti |
|
BBM | Bahan edaran (fotostat) |
Nilai | Kegigihan |
Refleksi | Latihan sebenarnya telah dijadikan kerja rumah dan perbincangan menunjukkan masih terdapat segelintir pelajar gagal menjawab betul sekurang-kurangnya 50 % soalan. |
Tarikh / Hari | Isnin (15.8.2011) |
Masa | 4.40 – 5.05 ptg |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk | Isu-isu Semasa |
Objektif | i. Pelajar peka tentang isu-isu semasa meliputi bidang politik, ekonomi , sosial dll dalam mahupun luar negara. ii. Pelajar mencatat isi-isi penting mengenai isu yang dilaporkan. |
Aktiviti | Pembentangan berita |
BBM | Keratan Akhbar |
Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Isu yang dibentang menarik lebih-lebih lagi isu tempatan yang agak sensitif seperti pastor berkahwin (gay) dan isu agama (cubaan mengkristiankan orang Islam) |
Tarikh / Hari | Selasa (16.8.2011) |
Masa | 12.45 – 1.45 ptg |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Kenegaraan - Ulangkaji |
Sub Tajuk | Bab 12 & 13 Dasar Luar, Kerjasama Serantau & Antarabangsa |
Objektif | i. Pelajar dapat menjawab betul sekurang-kurangnya 60 % daripada 30 soalan yang diberi. |
Aktiviti |
|
BBM | Bahan edaran (fotostat) |
Nilai | Kegigihan |
Refleksi | Latihan sebenarnya telah dijadikan kerja rumah dan perbincangan menunjukkan masih terdapat segelintir pelajar gagal menjawab betul sekurang-kurangnya 50 % soalan. |
Tarikh / Hari | Selasa (16.8.2011) |
Masa | 3.00 – 3.50 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk | Isu-isu Semasa |
Objektif | i. Pelajar peka tentang isu-isu semasa meliputi bidang politik, ekonomi , sosial dll dalam mahupun luar negara. ii. Pelajar mencatat isi-isi penting mengenai isu yang dilaporkan. |
Aktiviti | Pembentangan berita |
BBM | Keratan Akhbar |
Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Isu yang dibentang menarik lebih-lebih lagi isu tempatan yang agak sensitif seperti pastor berkahwin (gay) dan isu agama (cubaan mengkristiankan orang Islam) |
Tarikh / Hari | Selasa (16.8.2011) |
Masa | 4.15 - 5.05 ptg |
Mata pelajaran | Pendidikan Siviks dan Kewarganegaraan |
Tingkatan | 4K1 |
Jumlah Pelajar | 32 orang |
Unit | Tema 5 . Perlembagaan |
Tajuk | Unit 9. Hak Asasi dan Hak Istimewa Melayu & Bumiputera |
Objektif | 1.Pelajar dapat menyatakan apakah yang dimaksudkan dengan hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah & Sarawak. 2. Pelajar dapat menyatakan beberapa hak asasi seperti bercakap, berhimpun, bergerak dll. |
Aktiviti | Penerangan Soal jawab |
Nilai | Hormat menghormati |
Refleksi | Pelajar nampaknya kurang berminat dengan perkara diajar apabila berkaitan dengan fakta, namun apabila keratan akhbar dibaca membabitkan rusuhan di Britian barulah nampaknya menunjukkan minat. |
Tarikh / Hari | Rabu (17.8.2011) |
Masa | 1.45 – 2.45 ptg dan 4.40 – 5.05 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 22 orang |
Tajuk | Penyelesaian Masalah – 15 soalan |
Objektif | 1.Pelajar dapat menjawab betul 60 % soalan. |
Aktiviti | 1.Tunjukcara 2.Menjawab Latihan |
BBM | Bahan edaran (fotostat) Penerbitan Pelangi Set 1 |
Nilai | Rasional Kerjasama |
Refleksi | Empat soalan yang agak sukar ditunjukcara oleh guru. Perlu perbanyakan latihan kerana sebagian besar gagal menjawab betul 60 % soalan. |
Tarikh / Hari | Khamis (18.8.2011) |
Masa | 3.00 – 3.50 ptg |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 22 orang |
Tajuk | Latihan Esei – Menggunakan Kaedah Deduktif dan Induktif |
Tajuk khas | Bioteknologi dan kepentingan kepada manusia sejagat. |
Objektif | i.Pelajar dapat membezakan dua kaedah tersebut dan mengaplikasikan dalam mengolah esei. ii.Pelajar dapat mengolah dua perenggan (2 isi) esei dengan menggunakan dua kaedah yang berbeza tersebut. |
Aktiviti | i.Penerangan ii.Membuat latihan |
BBM | Kertas edaran (Lembaran Praktis) |
Nilai | Rasional |
Refleksi | Sebahagian besar pelajar gagal mengolah esei dalam masa yang ditetapkan dan terpaksa disiapkan di rumah. |
Tarikh / Hari | Khamis (18.8.2011) |
Masa | 3.50 – 5.05 ptg |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk | Penyelesaian Masalah – 10 soalan |
Objektif | 1.Pelajar dapat menjawab betul 60 % soalan. |
Aktiviti | 1.Tunjukcara 2.Menjawab Latihan |
BBM | Bahan edaran (fotostat) Penerbitan Pelangi Set 1 |
Nilai | Rasional Kerjasama |
Refleksi | Empat soalan yang agak sukar ditunjukcara oleh guru. Perlu perbanyakan latihan kerana sebagian besar gagal menjawab betul 60 % soalan. |
Tarikh / Hari | Jumaat (19.8.2011) |
Masa | 2.00 – 2.50 ptg |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk | Latihan Esei – Menggunakan Kaedah Deduktif dan Induktif |
Subtajuk | Bioteknologi dan kepentingan kepada manusia sejagat. |
Objektif | i.Pelajar dapat membezakan dua kaedah tersebut dan mengaplikasikan dalam mengolah esei. ii.Pelajar dapat mengolah dua perenggan (2 isi) esei dengan menggunakan dua kaedah yang berbeza tersebut. |
Aktiviti | i.Penerangan ii.Membuat latihan |
BBM | Kertas edaran (Lembaran Praktis) |
Nilai | Rasional |
Refleksi | Sebahagian besar pelajar gagal mengolah esei dalam masa yang ditetapkan dan terpaksa disiapkan di rumah. |
Tarikh / Hari | Jumaat (19.8.2011) |
Masa | 3.50 –4.30 dan 4.30 –5.10 ptg |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 dan 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 22 dan 36 orang |
Catatan | Ujian – Kenegaraan 35 soalan |
Objektif | i.Pelajar dapat menjawab soalan dalam masa 40 minit. |
Aktiviti | Menjawab ujian |
BBM | Kertas ujian |
Nilai | Rasional |
Refleksi |
No comments:
Post a Comment