MINGGU 13 (CUTI PERTENGAHAN SEMESTAR 1)
MINGGU 14
Tarikh / Hari
|
Isnin (1.4.2013)
|
Masa
|
0945– 1055
|
Mata pelajaran
|
Pengajian Am
|
Tingkatan
|
6AK3
|
Jumlah Pelajar
|
24 orang
|
Aktiviti
|
Mengembalikan
ujian dan perbincangan skema jawapan ujian.
|
Refleksi/Catatan
|
Seramai 3 orang pelajar
gagal ujian dan markah yang lulus agak rendah, perlu perbanyakan latihan.
|
Tarikh / Hari
|
Selasa (2.4.2013)
|
Masa
|
0945– 1055
|
Mata pelajaran
|
Pengajian Am
|
Tingkatan
|
6AK3
|
Jumlah Pelajar
|
24 orang
|
Aktiviti
|
Memantau kerja kursus
pelajar, mengulas pendekatan menganalisa dapatan kajian.
|
Catatan
|
Masih ramai pelajar belum menyiapkan Kerja Kursus
walaupun tempoh tinggal dua minggu lagi.
|
Hari / Tarikh
|
Selasa 2 April 2013
|
Matapelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan
|
4K2
|
Masa
|
1205 - 1240
|
Tajuk
|
Bab 3. Tamadun Awal
di Asia Tenggara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
i. Menyenaraikan ciri-ciri
kerajaan awal.
ii. Membanding beza ciri kerajaan
Agraria denngan Maritim
|
Pendekatan
|
Membanding beza,
menghubung kait
|
Nilai
|
Menghargai kepimpinan, berbangga aset negara
|
ABM
|
Teks Sejarah
Tingkatan 4
|
Refleksi
|
Beberapa nama khas kerajaan awal agak sukar disebut dan
mungkin agak sukar diingati – perlu bentuk cara untuk mudahkan pelajar ingat.
|
Tarikh / Hari
|
Rabu (3.4.2013)
|
Masa
|
0945-1055
|
Mata pelajaran
|
Pengajian Am
1
|
Tingkatan
|
6AK3
|
Jumlah Pelajar
|
24 orang
|
Tajuk Am
|
Pembentangan 2.
Ekopelancongan
|
Subtajuk
|
a.Pengenalan ekopelancongan
b.Sumbangan ekopelancongan
c.Strategi meningkatkan ekopelancongan
|
Objektif
|
i.Menyatakan sekurang-kurangkan
tiga sumbangan ekopelancongan
ii.Menyatakan
sekurang-kurangnya empat strategi meningkatkan ekopelancongan
|
Aktiviti
|
a. Pembentangan ’powerpoint’
b. Soal jawab
|
BBM
|
LCD dan Laptop
|
Refleksi
|
Pelajar yang
membentang berjaya membuat pembentangan yang agak baik, cuma soalan perkaitan
ekopelancongan dan agropelancongan perlu tambahan guru.
|
Hari / Tarikh
|
Khamis 4 April 2013
|
Matapelajaran
|
Sejarah
|
Tingkatan
|
4K2
|
Masa
|
1055 – 1130
|
Tajuk
|
Bab 3. Kerajaan Awal
di Asia Tenggara (AT)
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran, pelajar
dapat:
i. Menyatakan cara kedatangan
agama Hindu & Buddha ke AT
ii. Menyatakan contoh pengaruh
Hindu dan Buddha dalam bidang pentadbiran, sastera / seni
|
Pendekatan
|
Mengesan maklumat,
soal jawab
|
Nilai
|
Menghargai kepimpinan cemerlang, berbangga asset negara
|
ABM
|
Teks Sejarah
Tingkatan 4
|
Refleksi
|
Beberapa istilah agak sukar diingati – perlu bentuk cara
untuk mudahkan pelajar ingat.
|
Tarikh / Hari
|
Jumaat (5.4.2013)
|
Masa
|
0945-1055
|
Mata pelajaran
|
Pengajian Am
1
|
Tingkatan
|
6AK3
|
Jumlah Pelajar
|
24 orang
|
Tajuk Am
|
Pembentangan 7. Intergrasi
& Perpaduan
|
Subtajuk
|
a.Pengenalan
b. Masalah yang timbul
c.Strategi meningkatkan intergrasi & perpaduan
|
Objektif
|
i.Menyatakan
sekurang-kurangkan empat punca masalah perpaduan
ii.Menyatakan
sekurang-kurangnya empat strategi meningkatkan intergrasi & perpaduan
|
Aktiviti
|
a. Pembentangan ’powerpoint’
b. Soal jawab
|
BBM
|
LCD dan Laptop
|
Refleksi
|
Pelajar yang
membentang berjaya membuat pembentangan yang agak baik, cuma sesi soal jawab kaitan
1 Malaysia dengan perpaduan kurang difahami dan perlu penjelasan guru.
|
No comments:
Post a Comment