Friday, April 5, 2013

RPH MINGGU 13 & 14



MINGGU 13 (CUTI PERTENGAHAN SEMESTAR 1)

MINGGU 14


Tarikh / Hari
Isnin (1.4.2013)
Masa
0945– 1055
Mata pelajaran
Pengajian Am
Tingkatan
6AK3
Jumlah Pelajar
24 orang
Aktiviti
Mengembalikan ujian dan perbincangan skema jawapan ujian.                 
Refleksi/Catatan
Seramai 3 orang pelajar gagal ujian dan markah yang lulus agak rendah, perlu perbanyakan latihan.


Tarikh / Hari
Selasa (2.4.2013)
Masa
0945– 1055
Mata pelajaran
Pengajian Am
Tingkatan
6AK3
Jumlah Pelajar
24 orang
Aktiviti
Memantau kerja kursus pelajar, mengulas pendekatan menganalisa dapatan kajian.
Catatan
Masih ramai pelajar belum menyiapkan Kerja Kursus walaupun tempoh tinggal dua minggu lagi.

Hari / Tarikh
Selasa  2 April 2013
Matapelajaran
Sejarah
Tingkatan
4K2
Masa
1205 - 1240
Tajuk
Bab 3. Tamadun Awal di Asia Tenggara
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Menyenaraikan ciri-ciri kerajaan awal.
ii. Membanding beza ciri kerajaan Agraria denngan Maritim
Pendekatan
Membanding beza, menghubung kait
Nilai
Menghargai kepimpinan, berbangga aset negara
ABM
Teks Sejarah Tingkatan 4
Refleksi
Beberapa nama khas kerajaan awal agak sukar disebut dan mungkin agak sukar diingati – perlu bentuk cara untuk mudahkan pelajar ingat.

Tarikh / Hari
Rabu (3.4.2013)
Masa
0945-1055
Mata pelajaran
Pengajian Am  1
Tingkatan
6AK3
Jumlah Pelajar
24 orang
Tajuk Am
Pembentangan 2. Ekopelancongan
Subtajuk
a.Pengenalan ekopelancongan
b.Sumbangan ekopelancongan
c.Strategi meningkatkan ekopelancongan
Objektif
i.Menyatakan sekurang-kurangkan tiga sumbangan ekopelancongan
ii.Menyatakan sekurang-kurangnya empat strategi meningkatkan ekopelancongan
Aktiviti
a. Pembentangan ’powerpoint’
b. Soal jawab
BBM
LCD dan Laptop
Refleksi
Pelajar  yang membentang berjaya membuat pembentangan yang agak baik, cuma soalan perkaitan ekopelancongan dan agropelancongan perlu tambahan guru.

Hari / Tarikh
Khamis  4 April  2013
Matapelajaran
Sejarah
Tingkatan
4K2
Masa
1055 – 1130
Tajuk
Bab 3. Kerajaan Awal di Asia Tenggara (AT)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
i. Menyatakan cara kedatangan agama Hindu & Buddha ke AT
ii. Menyatakan contoh pengaruh Hindu dan Buddha dalam bidang pentadbiran, sastera / seni
Pendekatan
Mengesan maklumat, soal jawab
Nilai
Menghargai kepimpinan cemerlang, berbangga asset negara
ABM
Teks Sejarah Tingkatan 4
Refleksi
Beberapa istilah agak sukar diingati – perlu bentuk cara untuk mudahkan pelajar ingat.

Tarikh / Hari
Jumaat (5.4.2013)
Masa
0945-1055
Mata pelajaran
Pengajian Am  1
Tingkatan
6AK3
Jumlah Pelajar
24 orang
Tajuk Am
Pembentangan 7. Intergrasi & Perpaduan
Subtajuk
a.Pengenalan
b. Masalah yang timbul
c.Strategi meningkatkan intergrasi & perpaduan
Objektif
i.Menyatakan sekurang-kurangkan empat punca masalah perpaduan
ii.Menyatakan sekurang-kurangnya empat strategi meningkatkan intergrasi & perpaduan
Aktiviti
a. Pembentangan ’powerpoint’
b. Soal jawab
BBM
LCD dan Laptop
Refleksi
Pelajar  yang membentang berjaya membuat pembentangan yang agak baik, cuma sesi soal jawab kaitan 1 Malaysia dengan perpaduan kurang difahami dan perlu penjelasan guru.

No comments:

Post a Comment