MINGGU 4 – Cuti Seminggu (Chinese New Year)
MINGGU 5
Tarikh / Hari | Isnin (30.1.2012) |
Masa | 10.50 – 12.05 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Tajuk Am | Pembentangan 1. Seni dan Budaya |
Tajuk Khas | a.Kebaikan / kepentingan seni dan budaya b.Kekurangan / keburukan seni dan budaya c.Kajian kes – Budaya Songsang |
Objektif | i.Menyatakan sekurang-kurangkan lima kepentingan / kebaikan seni dan budaya ii.Menyatakan sekurang-kurangnya empat kekurangan / keburukan seni dan budaya |
Aktiviti | a. Penerangan 'powerpoint' b. Soal jawab |
BBM | LCD dan Laptop |
Refleksi | Pelajar yang membentang berjaya membuat pembentangan yang baik, cuma sesi soal jawab kurang soalan bermutu yang disoal. Beberapa budaya songsang yang diketengahkan perlu pencarian susulan, contoh – budaya emo dan JIT. |
Tarikh / Hari | Selasa (31.1.2012) |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Tajuk | Mentafsir grafik (Jadual) – Masalah Setinggan |
Objektif | i.Pelajar dapat menghurai faktor2 yang menyebabkan penurunan setinggan. ii.Mentafsir jadual. |
Aktiviti | i.Perbincangan ii.Menjawab Latihan |
BBM | Bahan edaran (fotostat) |
Refleksi | Ulasan dan huraian tentang isi pelajar agak baik dengan sedikit bantuan perbincangan. Data proses perlu dikira dan masa 45 minit agak membataskan jawapan pelajar. |
Hari / Tarikh | Selasa 30 Jan 2012 |
Matapelajaran | Sejarah |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 1055 – 1130 |
Tajuk | Bab 2. Peningkatan Tamadun – Tamadun Yunani dan Rom |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Mengesan maklumat, soal jawab |
Nilai | Menghargai budaya bangsa, Kegigihan |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Pelajar memahami kewujudan tamadun tersebut tetapi beberapa nama dan istilah (sumbangan) agak sukar disebut dan mungkin agak sukar diingati – perlu bentuk cara untuk mudahkan pelajar ingat. Disyor membeli buku rujukan bercorak grafik |
Tarikh / Hari | Rabu (31.1.20112 |
Masa | 9.45 – 10.55 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Tajuk Am | Bab 9. Sistem Perundangan Malaysia |
Subtajuk | 5. Proses Pengubalan Rang Undang2 6. Suruhanjaya Pilihan Raya |
Objektif | 1. Menyatakan 8 proses pengubalan rang undang-undang 2. Menyatakan 3 fungsi SPR |
Aktiviti | a. Penerangan 'powerpoint' b. Soal jawab |
BBM | LCD dan Laptop |
Refleksi | Pelajar agak sukar memahami proses penggubalan undang-undang, contoh yang diberi juga mungkin masih 'jauh' dengan pelajar. Alagkah baik sekiranya para pelajar dibawa ke Persidangan DUN dan melihat rang undang2 dibentang. |
Tarikh / Hari | Khamis (3.2.2012) |
Masa | 0945 – 1055 |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tingkatan | 4K3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Catatan | Membawa pelajar ke Kejohanan Badminton MSSB Samarahan di SMK Wira Penrissen – Diberi latihan Bab 1 . Tamadun Awal |
Tarikh / Hari | Jumaat (3.2.2012) |
Masa | 10.40 – 11.40 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Catatan | Membawa pelajar ke Kejohanan Badminton MSSB Samarahan di SMK Wira Penrissen – Diberi latihan Penyelesaian Masalah |
No comments:
Post a Comment