Tarikh / Hari | Isnin (27.2.2012) |
Masa | 1055 – 1205 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Tajuk | Bab 10. Sistem Kehakiman |
Objektif | c. Mahkamah Atasan – Persekutuan, Rayuan & Tinggi |
Aktiviti | 1. Menyatakan bidangkuasa setiap mahkamah. 2. Membezakan bidang kuasa tiga mahkamah tersebut. |
BBM | a. Penerangan 'powerpoint' b. Soal jawab |
Refleksi | LCD dan Laptop |
Pelajar diminta membuat kerja susulan – dalam bentuk peta minda/carta heirarki mahkamah dan jenis mahkamah. |
Tarikh / Hari | Selasa (28.2.2012) |
Masa | 7.05 – 8.15 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Catatan | Masa dibeli Cikgu Zurina – diganti/bawa hari Sabtu 3 Mac Masa 1 & 2 Ke Borneo Convention Centre Kuching – Majlis Pelancaran TEGAS (Tabung Ekonomi Gagasan Anak Sarawak) |
Tarikh / Hari | Rabu (29.2.12) |
Masa | 9.45 – 10.55 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Tajuk Am | Pembentangan 4. Perubatan Moden |
Tajuk Khas | i.Kelebihan / kebaikan Perubatan Moden ii.Kekurangan / keburukan Perubatan Moden iii.Kajian Kes – Teleperubatan |
Objektif | a.Menyatakan sekurang-kurangnya lima kelebihan ICT. b.Menyatakan sekurang-kurangnya empat kekurangan ICT. |
Aktiviti | a. Penerangan 'powerpoint' b. Soal jawab |
BBM | LCD dan Laptop |
Refleksi | Pembentangan menarik dan nyata menambah pengetahuan pelajar mengenai bidang dan teknologi moden dalam perubatan terkini. |
Hari / Tarikh | Khamis 23 Februari 2012 |
Matapelajaran | Sejarah |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 0945 - 1055 |
Tajuk | Bab 2. Peningkatan Tamadun – Tamadun Yunani, Rom, China dan India |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
|
Pendekatan | Mengesan maklumat, soal jawab |
Nilai | Menghargai budaya bangsa, Kegigihan |
ABM | Teks Sejarah Tingkatan 4 |
Refleksi | Beberapa istilah dan nama tokoh (sumbangan – bidang kesenian, falsafah dan sosial) agak sukar disebut dan mungkin agak sukar diingati – perlu bentuk peta minda untuk mudahkan pelajar ingat. |
Tarikh / Hari | Khamis (1.3.12) |
Masa | 1205 – 1240 |
Mata pelajaran | Tutorial |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Tajuk | Isu-isu Semasa |
Objektif | 1. Pelajar peka terhadap isu-isu semasa membabitkan politik, sosial, ekonomi dll membabitkan dalam dan luar negara. 2. Pelajar mencatat isi-isi penting isu tersebut. |
Aktiviti | Pembentangan berita |
BBM | Keratan Akhbar |
Refleksi | Kes-kes mahkamah yang dipaparkan menarik dan dapat menambah pengetahuan pelajar mengenai sistem kehakiman negara. |
Tarikh / Hari | Jumaat (11.2.11) |
Masa | 1040 – 1140 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 24 orang |
Tajuk Am | Graf Bar Komponen |
Tajuk Khas | Jumlah Pengeluaran |
Objektif | i.Pelajar dapat membuat jadual yang dikehendaki. ii.Pelajar dapat melukis graf bar komponen dalam masa 1 jam. |
Aktiviti | i.Penerangan ii.Membuat jadual dan carta |
BBM | Kertas edaran (Lembaran Efektif – Latihan 4) |
Nilai | Rasional |
Refleksi | Segelintir pelajar gagal membuat graf dalam masa yang ditetapkan. Kerja susulan – disiapkan di rumah. |
Tarikh / Hari | Jumaat (12.2.2011) |
Masa | 7.05 – 8.10 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 24 orang |
Tajuk | Mentafsir grafik (Carta Aliran) – Import Petroleum Negara |
Objektif | i.Pelajar dapat menghurai faktor2 yang mempengaruhi import petroleum negara. ii.Mentafsir carta aliran. |
Aktiviti | i.Perbincangan ii.Menjawab Latihan |
BBM | Bahan edaran (fotostat) |
Refleksi | Ulasan dan huraian tentang isi pelajar agak baik dengan sedikit bantuan perbincangan. |
Tarikh / Hari | Sabtu (12.2.11) |
Masa | 0705 – 0815 dan 10.40 – 11.40 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 33 orang |
Tajuk | Penyelesaian Masalah (Peratusan Saham) |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjawab betul sekurang-kurangnya 5 daripada 7 soalan. |
Aktiviti | i.Tunjukcara ii.Menjawab Latihan |
BBM | Bahan edaran (fotostat) Penerbitan Ilmu Bakti – Score A |
Refleksi/Catatan | Masa diambil drpd Cikgu Zurina (Masa 1 & 2) Soalan yang ditunjukcara masih sukar difahami pelajar dan satu kaedah tunjuk cara yang lebih mudah perlu difikirkan. Masih ramai yang agak lemah mengira. Masa selebihnya menerangkan Cara Menjawab Bahagian E (tafsir jadual) |
No comments:
Post a Comment