Tarikh / Hari | Isnin (27.6.2010) |
Masa | 9.45 – 11.30 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk Am | Industri Berat |
Subtajuk | i. Kepentingan Industri Berat ii. Masalah2 Industri Berat iii. Strategi Meningkatkan Daya Saing Industri Berat iv. Kajian kes – Proton & Modenas |
Objektif | i. Pelajar dapat menyatakan 3 – 4 kepentingan IB. ii. Pelajar dapat menyatakan 2- 3 masalah IB. iii. Pelajar dapat menyatakan 2 – 3 langkah menangani keganasan |
Aktiviti | a. Penerangan 'powerpoint' b. Soal jawab |
BBM | LCD dan Laptop |
Nilai | Kegigihan |
Refleksi | Bukti dan contoh perlu lebih terkini. |
Tarikh / Hari | Isnin (27.6.11) |
Masa | 9.45 – 10.20 dan 12.05 – 12.40 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 22 orang |
Tajuk | Isu-isu Semasa |
Objektif | 1. Pelajar peka terhadap isu-isu semasa membabitkan politik, sosial, ekonomi dll membabitkan dalam dan luar negara. 2. Pelajar mencatat isi-isi penting isu tersebut. |
Aktiviti | Pembentangan berita |
BBM | Keratan Akhbar |
Refleksi | Isu yang dibentangkan nampaknya menarik dengan berita luar negara (Greece pinjam IMF) dan perundangan (persidangan DEWAN RAKYAT). |
Tarikh / Hari | Selasa (28.6.2010) |
Masa | 7.05 – 8.15 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 22 orang |
Tajuk Am | Industri Berat |
Subtajuk | i. Kepentingan Industri Berat ii. Masalah2 Industri Berat iii. Strategi Meningkatkan Daya Saing Industri Berat iv. Kajian kes – Proton & Modenas |
Objektif | i. Pelajar dapat menyatakan 3 – 4 kepentingan IB. ii. Pelajar dapat menyatakan 2- 3 masalah IB. iii. Pelajar dapat menyatakan 2 – 3 langkah menangani keganasan |
Aktiviti | a. Penerangan 'powerpoint' b. Soal jawab |
BBM | LCD dan Laptop |
Nilai | Kegigihan |
Refleksi | Bukti dan contoh perlu lebih terkini. |
Tarikh / Hari | Selasa (28.6.11) |
Masa | 9.45 – 10.20 dan 12.05 – 12.40 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk | Isu-isu Semasa |
Objektif | 1. Pelajar peka terhadap isu-isu semasa membabitkan politik, sosial, ekonomi dll membabitkan dalam dan luar negara. 2. Pelajar mencatat isi-isi penting isu tersebut. |
Aktiviti | Pembentangan berita |
BBM | Keratan Akhbar |
Refleksi | Isu yang dibentangkan nampaknya menarik dengan berita luar negara (Greece pinjam IMF) dan perundangan (persidangan DEWAN RAKYAT). |
Tarikh / Hari | Selasa (28.6.11) |
Masa | 7.05-8.15 dan 9.45 –11.30 |
Mata pelajaran | Pendidikan Siviks dan Kewarganegaraan |
Tingkatan | 4K1 |
Jumlah Pelajar | 32 orang |
Unit | Unit 6. Perbezaan Agama dan Budaya |
Tajuk | Adat resam dan perayaan kaum utama (di Sarawak) |
Objektif | 1.Pelajar (dalam kumpulan) dapat menceritakan berkaitan adat dan perayaan kaum masing-masing. 2. Pelajar dapat memahami dan bertolak ansur berkatan perbezaan yang terdapat dalam kehidupan masyarakat pelbagai etnik. |
Aktiviti | Penerangan Perbincangan Pembentangan (berkumpulan) |
Nilai | Hormat menghormati |
Catatan | Cuma 20 soalan dapat dibincangkan dan akan disambung minggu hadapan. Latih tubi perlu dibanyakkan kerana ramai pelajar lemah kenegaraan. |
Tarikh / Hari | Selasa(27.6.2011) |
Masa | 0815 – 0925 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 22 orang |
Tajuk | Pemahaman |
Tajuk | i.Penyakit Barah ii. Tenaga yang boleh diperbaharui |
Objektif |
|
Aktiviti |
|
BBM | Bahan edaran (fotostat) |
Nilai | Kegigihan |
Refleksi | Jawapan pelajar kurang baik kerana ulasan kurang menyentuh laras sains. Bantuan guru untuk membuat penambah baikan jawapan. |
Tarikh / Hari | Rabu (28.6.2011) |
Masa | 7.05 – 8.15 dan 12.05-12.40 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK4 dan 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 22 orang |
Tajuk | Bab 14. Dasar-dasar Kerajaan |
Subtajuk | i.Sebelum 1980 (DEB, Dasar Kebudayaan, Dasar Pendidikan) ii. 1980an (D. Pandang Ke Timur, D. Pengswastaan) |
Objektif | 1. Pelajar dapat menyatakan objektif utama setiap dasar 2. Pelajar dapat menyatakan 2 – 3 strategi ke arah pencapaian dasar. |
Aktiviti | 1. Penerangan 'powerpoint' 2. Soal jawab |
BBM | LCD dan laptop |
Nilai | Rasional |
Refleksi | Beberapa hasil dialog kurang difahami pelajar dan guru terpaksa menyusun dan memberi penerangan lanjut. |
Tarikh / Hari | Khamis (30.7.2011) |
Masa | 10.55-12.40 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 1 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 22 orang |
Tajuk | Bab 14. Dasar-dasar Kerajaan |
Subtajuk | i.Sebelum 1980 (DEB, Dasar Kebudayaan, Dasar Pendidikan) ii. 1980an (D. Pandang Ke Timur, D. Pengswastaan) |
Objektif | 1. Pelajar dapat menyatakan objektif utama setiap dasar 2. Pelajar dapat menyatakan 2 – 3 strategi ke arah pencapaian dasar. |
Aktiviti | 1. Penerangan 'powerpoint' 2. Soal jawab |
BBM | LCD dan laptop |
Nilai | Rasional |
Refleksi | Beberapa hasil dialog kurang difahami pelajar dan guru terpaksa menyusun dan memberi penerangan lanjut. |
Tarikh / Hari | Jumaat(1.7.2011) |
Masa | 0705 – 0815 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK3 |
Jumlah Pelajar | 36 orang |
Tajuk | Pemahaman |
Tajuk | i.Penyakit Barah ii. Tenaga yang boleh diperbaharui |
Objektif |
|
Aktiviti |
|
BBM | Bahan edaran (fotostat) |
Nilai | Kegigihan |
Refleksi | Jawapan pelajar kurang baik kerana ulasan kurang menyentuh laras sains. Bantuan guru untuk membuat penambah baikan jawapan. |
Tarikh / Hari | Jumaat (1.7.2011) |
Masa | 9.40 – 10.40 dan 10.40 – 11.40 |
Mata pelajaran | Pengajian Am 2 |
Tingkatan | 6AK3 dan 6AK4 |
Jumlah Pelajar | 36 dan 22 orang |
Latihan | Graf garis komponen |
Catatan | Menghadiri raptai Anugerah Perkhidmatan Cemerlang di Penview Inn, Kuching |
No comments:
Post a Comment